Czy białe SEO działa?

Według Google TAK!

Nie będziemy się z nimi spierać.
Po prostu je robimy.

Aby zapytać o ofertę, wypełnij formularz:

Twój miesięczny budżet przeznaczony na kampanie:

Zmiany w algorytmach Google - poprawki Penguin i Panda

W ostatnich miesiącach rynkiem usług pozycjonowania wstrząsnęły dwie ważne zmiany algorytmu Google: Panda oraz Penguin. Choć nazwy kojarzone są z sympatycznymi zwierzątkami, to ich wprowadzenie przyprawiło agencje seo o prawdziwy ból głowy.

Ich wprowadzenie miało być odpowiedzią na problemy Google'a związane z ustalaniem rankingu wyników wyszukiwania. Z jednej strony wpłynęła na to wzrastająca ilość stron internetowych, z drugiej nieetyczne działania agencji seo, które walczyły o wysokie pozycje stron klientów stosując nieetyczne techniki pozycjonowania. Popularne SWL-e czyli systemy wymiany linków oszukiwały algorytm wyszukiwarki prowadząc do pogarszania jakości oraz trafności wyników wyszukiwania.

Algorytm Panda

algorytm pandaPrzez jego wprowadzenie - w sierpniu 2011 roku - Google chciało – mówiąc kolokwialnie – oddzielić dobre strony od tych złych. Promowane miały być najbardziej wartościowe witryny i to nie tylko z punktu widzenia robotów wyszukiwarek, ale przede wszystkim od strony internautów.

Poprawka ta szczególnie boleśnie dotknęła wiele sklepów internetowych, które w opisach towarów najczęściej miały treści dostarczone bezpośrednio przez producentów, powielone w setkach kopii na podobnych witrynach. Podobnie było w przypadku innych serwisów, w których treść była kopiowana lub było jej niewiele.

W jaki sposób nie dać się Pandzie?

Niezwykle ważna jest praca w obrębie samej witryny. Wartościowy content to podstawa. Należy unikać zbytniego przeładowania treści słowami kluczowymi, dużej liczby nietematycznych reklam czy niedopasowania zawartosci znaczników do treści podstron. W przypadku występowania duplikatu strony konieczne jest wykonanie przekierowania (jeśli nie wiesz jak to zrobić zapytaj agencję seo). Niedopuszczalne jest stosowanie systemów wymiany linków czy linkowanie z nietematycznych postów lub stron. Dlatego algorytm Panda w dużej mierze uderzył w „profesjonalne” firmy pozycjonujące jak i „zawodowych” spamerów.

algorytm penguinAlgorytm Penguin

Celem wprowadzenia algorytmu Pengiun było ukaranie pseudo agencji seo za manipulowanie wynikami wyszukiwania poprzez stosowanie różnorodnych technik spamerskich, w tym Systemów Wymiany Linków lub innych, nienaturalnych metod ich pozyskiwania. Efektem wprowadzenia tej aktualizacji jest znaczne obniżenie wartości takich linków, a co za tym idzie również pozycjonowanych serwisów. Dodatkowo część serwisów, które były nadmiernie linkowane w taki sposób została ukarana filtrem, który potrafi zepchnąć stronę ze szczytu poza pierwszą setkę wyników wyszukiwania.

Co można zrobić w tej sytuacji?

Jedyną słuszną drogą działania powinno być prowadzenie działań pozycjonujących zgodnie z wytycznymi Google. Niestety nie każda agencja seo zna te zasady lub chce się do nich stosować. Często ważne jest osiągnięcie szybkich efektów bez względu na ryzyko jakie niesie to ze sobą. Po szybkim „sukcesie” najprawdopodobniej czeka nas drastyczny spadek pozycji strony.

Aby tego uniknąć należy przede wszystkim skupić się na tworzeniu wartościowej treści na stronie, która zainteresuje czytelników na tyle, że będą chcieli się nią podzielić z innymi. Na wartości serwisu wpłynie także częsta aktualizacja treści, udzielanie się na forach branżowych czy przygotowywanie ciekawych raportów. Warto też zachować ostrożność przy nawiązywaniu współpracy z firmą pozycjonującą. Jeśli agencja seo obiecuje szybkie wyniki w krótkim czasie prawie na pewno chce je osiągnąć przy użyciu SWL-i. Dlatego warto pytać jakie metody stosuje dana agencja seo i czy bierze odpowiedzialność za ich stosowanie.
 

powrót do listy artykułów

 


 Dodaj komentarz 
Nick:
Komentarz:
 
Wpisz kod z obrazka