Czy białe SEO działa?

Według Google TAK!

Nie będziemy się z nimi spierać.
Po prostu je robimy.

Aby zapytać o ofertę, wypełnij formularz:

Twój miesięczny budżet przeznaczony na kampanie:

Nieetyczne pozycjonowanie - Black Hat SEO

Black SEO to działania służące zwiększeniu popularności stron WWW za pomocą niedozwolonych przez Google technik.

Do podstawowych działań Black SEO można zaliczyć dodanie strony do systemu wymiany linków, które na stronach nie zawierających żadnych branżowych treści emitują linki do strony klienta.

Wyszukiwarka Google odnajdując linki prowadzące do witryny sprawdza kontekst w jakim się pojawiają. Jeżeli link do strony np. o branży budowlanej pojawi się w otoczeniu treści dotyczącej kremów do twarzy, link taki będzie bezwartościowy. Im więcej takich linków tym większe prawdopodobieństwo, że takie działania zamiast do wysokiej pozycji, przyczynią się do nałożenia przez firmę Google filtra na pozycjonowana stronę. (należy korzystać z narzędzia Google Webmaster Tools aby monitorowac takie sytuacje). Właściciel powinien od razu zwrócić się do agencji SEO, która go pozycjonuje, aby wyjaśniła zaistniałą sytuację. Brak reakcji na ostrzeżenia może skutkować bługotrwałym obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a w skrajnych przypadkach trwałym usunięciem jej z wyników wyszukiwania.

Black SEO opiera się na zasadzie, że im więcej linków prowadzących do strony, tym strona jest bardziej wartościowa dla algorytmu. Niestety na algorytm wpływa ma jeszcze ponad 200 innych czynników, które oprócz ilości linków sprawdzają ich wartość, pod kątem witryn w jakich są zamieszczone, statystyk tych witryn, treści na nich zawartych i wielu innych parametrów. Stąd potrzeba działań w kierunku tzw. white SEO. Roboty Google bardzo dokładnie monitorują treści stron i zgodnie z wytycznymi treść powinna być wartościowa dla odwiedzających stronę użytkowników.

Agencja SEO powinna posiadać zespół wykwalifikowanych copywriterów, którzy będą budowali wartościowe zaplecze dla strony, tj. teksty branżowe, analizy rynku, aktualne ciekawostki i inne wartościowe dla klientów informacje. Również struktura samego tekstu, użycie nagłówków, pogrubień i odpowiednie linkowanie będzie miało duże znaczenie i będzie sprzyjało właściwemu odczytaniu strony przez wyszukiwarkę Google. Każdy link prowadzący z wartościowego zaplecza, bogatego w branżowe treści, będzie wart więcej niż tysiące linków ze stron z systemów wymiany linków.

Przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO, kluczowym pytaniem jest w jaki sposób będzie ona pozycjonować stronę Klienta - czy będą to działa black czy white SEO. W pierwszym przypadku efekt może być natychmiastowy, ale krótkotrwały, a  ryzyko nałożenia filtru jest bardzo wysokie. W drugim przypadku strona osiągnie wysokie pozycje w późniejszym terminie, jednak tak osiągnięta pozycja będzie stabilna i da gwarancję właściwego zainwestowania środków w działania pozycjonerskie.

powrót do listy artykułów

 


 Dodaj komentarz 
Nick:
Komentarz:
 
Wpisz kod z obrazka