Czy białe SEO działa?

Według Google TAK!

Nie będziemy się z nimi spierać.
Po prostu je robimy.

Aby zapytać o ofertę, wypełnij formularz:

Twój miesięczny budżet przeznaczony na kampanie:

Czy warto walczyć z Google?

Nie walcz z Google, współpraca to same korzyści.Od czasu, kiedy pisałem poprzedniego newsa minęło już kilka miesięcy. Przez ten czas Google zrobiło generalne porządki w wynikach wyszukiwania, skutecznie eliminując z rankingu witryny, które używały nieetycznych metod pozycjonowania.

Stosując strategię, w której sami właściciele witryn zgłaszali niechciane linki, Google doprowadziło do sytuacji, w której każda strona, mogąca pełnić rolę publicznego zaplecza, stała się potencjalnym źródłem zagrożenia filtrem. Oznacza to, że wszelkie automatyczne systemy pozycjonowania takie jak Publiker, przestały mieć rację bytu, gdyż dokonywały one wpisów pozycjonujących właśnie w takich otwartych stronach.

Co więc pozostało?

Obecnie istnieją dwie drogi, by nadal istnieć w wyszukiwarce. Pierwsza z nich, to prowadzenie dalszej wojny z korporacją Google poprzez budowę kosztownych prywatnych systemów zapleczowych lub publikowanie artykułów na jeszcze bardziej kosztowych wysokiej jakości serwisach tematycznych. Zaletą tej drogi jest możliwość w miarę bezpiecznego utrzymania się na wysokich pozycjach w wynikach naturalnych, przynajmniej jeszcze przez pewien czas. Google z pewnością nie zaprzestanie swojej krucjaty przeciwko pozycjonowaniu i wcześniej czy później doprowadzi do sytuacji, że będzie ono albo niemożliwe, albo całkowicie nieopłacalne.
 
Istnieje jeszcze druga droga, która po przemyśleniu może okazać się bardziej trafnym wyborem w długofalowej perspektywie – to pełna współpraca z Google. Mówię tu o reklamie AdWords. Być może skrzywisz się w tym momencie na myśl o płatnej reklamie. Jednak jeżeli na spokojnie przeanalizujesz wszystkie wady i zalety, może Twój grymas nieco złagodnieje. Poniżej dokonałem małego porównania. Na początek zobacz, jak to wygląda na ekranie przeciętnego komputera:

Reklamy Adwords zajmują 80% powierzchni ekranu.

A jak wygląda bezpośrednie porównanie tych rodzajów reklam?

 
 
AdWords
Pozycjonowanie
Czas oczekiwania na efekty
Natychmiastowe
Minimum 2-3 miesiące, brak gwarancji efektów
Pomiar rezultatów

Precyzyjny, możliwość wyliczenia dokładnego zwrotu z inwestycji

Przybliżony, aktualnie nie da się określić fraz, które doprowadziły do konwersji.

Ryzyko ukarania
Nie występuje

Duże. Google wciąż zmienia algorytmy. Sprawdzone metody przestają działać.

Możliwość wprowadzania zmian

Nieograniczona. W każdej chwili można zmienić zakres, budżet i czas trwania kampanii.

Minimalna. Kampania prowadzona zazwyczaj dla kilku – kilkunastu fraz, długotrwałe umowy bez możliwości zmiany w czasie.

Targetowanie

Precyzyjne. Możliwość targetowania na wiek, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania

Brak
Kierowanie ruchu

Precyzyjne. Każda reklama, każde słowo może kierować na osobną podstronę.

Ograniczone. Algorytm sam dopasowuje strony z witryny do zapytania.

Sposób naliczania opłat

Adekwatny do ilości odwiedzin na stronie. Płatność za kliknięcia.

Zależny od pozycji lub stała stawka. Minimalne powiązanie z ilością i jakością ruchu.

Trwałość efektów

Efekt nietrwały. Reklamy znikają po wyczerpaniu budżetu. Wskazane stosowanie dodatkowych narzędzi jak marketing automation dla zatrzymania klienta

Duża szansa na zachowanie efektów po zakończeniu kampanii, jednak istnieje ryzyko ukarania witryny. Powolny zanik efektów na skutek działań konkurencji.

Musisz sam określić, co jest dla Ciebie ważne.

Pamiętaj też, że reklama AdWords daje Ci do ręki kilka niesamowitych mechanizmów takich jak graficzne reklamy konkretnych produktów bezpośrednio w wyszukiwarce, czy różne formy remarketingu.

Jeżeli uznasz, że warto zainteresować się tym tematem, zapraszam Cię na naszą nową stronę, prezentującą niezwykle korzystny dla wszystkich klientów wariant efektywnościowych kampanii AdWords:
 
PPCefekt.pl