Czy białe SEO działa?

Według Google TAK!

Nie będziemy się z nimi spierać.
Po prostu je robimy.

Aby zapytać o ofertę, wypełnij formularz:

Twój miesięczny budżet przeznaczony na kampanie:

Content is still king

Żyjemy w erze ludzi contentu, a człowiek contentu to – konsument, który codziennie zarzucany jest wciąż rosnącą liczbą informacji. Konsument nie jest w stanie odbierać każdej z nich. Według przewodnika IAB Polska z 2014 roku wynika, że internauci codziennie dzielą się niemal 30 milionami treści, które uważają za istotne. Zatem jak znaleźć się w tej cennej grupie treści, które użytkownik chciałby przyswoić, ale również podzielić się nimi na forum publicznym?

„Tradycyjny marketing przemawia do ludzi. Content marketing rozmawia z nimi!“

Doug Kessler

Content marketing to nic innego jak marketing treści, który wciąż jest jedną z najsilniej rozwijających się gałęzi tej dziedziny. Jego podstawą jest rozpoznanie i celne uderzenie w potrzeby i oczekiwania odbiorców, poprzez dostarczenie im wartościowej treści w jak najbardziej atrakcyjnej formie. Skuteczność konkurowania promocjami, przekazem wprost nakłaniającym do zakupu spada i ustępuje miejsca dialogowi opartemu na wartościowym contencie, niezależnie od tego, czy działamy w obszarze b2b czy b2c - najważniejszą rolą jest zaufanie klienta.

Klient się zmienia tak samo, jak w naturalny sposób zmienia się biznes marketing, którego największą siłą jest wciąż wartościowa treść. Skuteczne działania contentowe, to głównie tworzenie treści w oparciu o jasno zdefiniowany cel biznesowy, wybór kanałów dystrybucji treści, budowanie zasięgu oraz analiza konwersji. Ponadto realizowanie precyzyjnie określonych wytycznych poprzez budowanie wizerunku i wzajemnej relacji z obecnym jak i potencjalnym klientem oraz angażowanie go w świat marki ,w sposób jak najmniej nachalny i natarczywy. Content Marketing to nawiązanie dialogu oraz interakcji, w której nasza marka sprawdza się w roli eksperta.

Content to nie jest Content Marketing

Prowadzenie swoistej kampanii contentowej jest zadaniem nieco trudnym. Umieszczanie angażujących postów na portalach społecznościowych z wizerunkiem kotka lub innych zwierzątek nijak pasujących do branży i jej specyfiki, nie jest działaniem marketingowym. Content marketing opiera się przede wszystkim na wartościowej treści, która celnie trafia w potencjalną grupę klientów, odpowiada na ich potrzeby i oczekiwania de facto związane z branżą marki zdecydowanej na prowadzenie kampanii contentowej. Użytkownik poszukując w sieci artykułu na temat ocieplenia budynku, dostaje w zamian nachalną reklamę lub, co gorsza nietematyczne, wyżej wspomniane zwierzaki, które z całą pewnością nie wpisują się w jego oczekiwania.

Bytowanie marki w Internecie jest działaniem trzech podstawowych kanałów komunikacji:

1. owned media – strony internetowe, blogi firmowe, kanały w serwisach społecznościowych. Wszelaka aktywność firmy, nad która ma pełna kontrolę.

2. paid media – artykuły sponsorowane, banery reklamowe, reklama video, sponsoring sekcji, itp. Aktywność firmy, za którą musi ona zapłacić.

3. earned media – komentarze, oceny, opinie użytkowników – klientów, ich zaangażowanie w życie wirtualne firmy. Earned media są efektem działań realizowanych poprzez owned i paid media.

Badania z 2013 roku przeprowadzone przez MEC Global ukazują, iż najważniejszym źródłem informacji dla klienta jest strona internetowa. Na drugiej pozycji znajdują się blogi, a dopiero na trzecim miejscu media społecznościowe.

Odpowiednio skonstruowana strategia komunikacyjna umacnia pozycje firmy w Internecie oraz celnie trafia w proces sprzedażowy. Treści, które przyciągnęły użytkownika na stronę spowodowały, iż pozostawił on swój kontakt zapisując się na newsletter. W tym momencie celem jest zaangażowanie go, konwersja i utrzymanie jego lojalności.

Content Marketing a SEO

Nowoczesne podejście do komunikacji owocuje zbiorem wartościowych linków i wysoką pozycją w wyszukiwarce Google. Bezustannie modernizowane algorytmy prowadzą do bardziej precyzyjnych działań ze strony agencji. Coraz większy prestiż w komunikacji ma połączenie CM, PR oraz SEO, które mają swój wspólny cel – skuteczne pozycjonowanie. Nie istnieje ono bez odpowiednio przygotowanej, wysokiej jakości treści, równolegle ściśle dopasowanej do potrzeb użytkownika – klienta.

Bez ciekawych, pouczających treści niezwykle trudno jest złapać i utrzymać uwagę swojego audytorium w dobie błyskawicznie rozwijającej się komunikacji. Jeśli nie chcesz, aby Twoi klienci zainteresowali się konkurencją warto stworzyć wartościowy content z użyciem dowcipnych catchphrases, prostych sformułowań i gramatycznie bezbłędne treści, które mogą być łatwo dostępne i trawione. Takie działania najlepiej zlecić profesjonalistom. Agencja Interaktywna kreator.net.pl świadczy fachowe usługi o charakterze komunikacji marketingowej.

źródło: przewodnik po content_marketingu_IAB POLSKA. 2014/08.