Czy białe SEO działa?

Według Google TAK!

Nie będziemy się z nimi spierać.
Po prostu je robimy.

Aby zapytać o ofertę, wypełnij formularz:

Twój miesięczny budżet przeznaczony na kampanie:

Nie masz strony w wersji mobilnej? Podpadniesz Google!

11 Czerwca na swoim oficjalnym blogu dla webmasterów Google podało informacje o dużych zmianach w rankingu wyszukiwania prezentowanym na urządzeniach mobilnych. Czy jest to istotne dla Ciebie i z czego wynika problem?

Fakt, że coraz więcej użytkowników odwiedza strony internetowe z urządzeń mobilnych jest niezaprzeczalny. Udział ruchu z tych urządzeń rośnie w oczach, z miesiąca na miesiąc.  Jednak również prawdziwe jest stwierdzenie, że zwykłe strony nie są najlepiej przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych.
Google postanowiło uporządkować ten stan rzeczy i od pewnego czasu użytkownicy mobilni dostają inne wyniki wyszukiwania niż użytkownicy komputerów wpisujący te same frazy. Promowane są witryny, które mają swoją wersję mobilną lub są w pełni dostosowane do wyświetlania na smartfonach czy tabletach.

Dwie najczęstsze przyczyny problemów wpływające na obniżenie pozycji witryny w rankingu.

Niewłaściwe przekierowania.

Niektóre witryny mają osobne wersje dla użytkowników PC i urządzeń mobilnych Jako pierwszą przyczynę problemów Google podaje niewłaściwe przekierowania z witryny w wersji PC na wersję mobilną. Poniżej przykład takiego błędnego przekierowania:
 

Problem z przekierowaniem


Błąd polega na tym, że zamiast przekierować użytkownika mobilnego na równoważną stronę przeznaczoną do urządzeń mobilnych, jest on przekierowany zawsze na stronę główną wersji mobilnej. Powoduje to zamieszanie i często zniechęca użytkownika do dalszego korzystania z witryny. Szczególnie dotkliwie takie błędne przekierowanie odbiorą użytkownicy wolniejszych połączeń GSM. Rozwiązanie jest bardzo proste. Należy skonstruować strony w taki sposób, aby każda podstrona w wersji dla PC miała swój odpowiednik w wersji mobilnej i zawsze uwzględniać ten fakt robiąc automatyczne przekierowanie.

Błędy widoczne tylko na smartfonach

Niektóre witryny pokazują prawidłowe treści dla użytkowników komputerów PC, ale wyświetlają błędy przy przeglądaniu na smartfonach. Kilka popularnych błędów tego typu:

  • Jeżeli strona rozpoznaje użytkownika odwiedzającego stronę w wersji PC jako użytkownika mobilnego, stara się go przekierować na równoważny adres wersji mobilnej strony, jednak nie uwzględnia faktu, że ten równoważny adres może nie funkcjonować. Problemem jest brak obsługi błędu 404
  • Jeżeli nie ma odpowiednika strony w wersji mobilnej, lepiej przekierować użytkownika na stronę główną wersji PC niż pokazać informację o błędzie
  • Typowym błędem jest nieprawidłowa obsługa mobilnej wersji robota Google. Jeżeli jest on źle rozpoznany przez stronę, często jest przekierowany do wersji dla tzw. feature phones, czyli telefonów z możliwością przeglądania internetu np. w przeglądarce WAP lub Java, a z tej wersji znowu z powodu nieprawidłowego rozpoznania na wersję PC. Powoduje to zapętlenie przekierowań i jest traktowane przez Google jako błąd.
    Aby rozwiązać problem, należy traktować wszystkie roboty Google w wersjach mobilnych jako konkretne urządzenie, np. iPhone i zawsze pokazywać im wersję strony dla iPhone
  • Kolejny problem to umieszczenie na stronie plików wideo w formacie niedostępnym dla urządzeń mobilnych. Należy pamiętać, że iPhone i urządzenia oparte o wersję Androida > 4 nie odtwarzają standardowo animacji FLASH

Obydwa opisane przypadki mają wpływ na obniżenie pozycji witryny w rankingu dla urządzeń mobilnych.
Według badań odbiorcy marketingu mobilnego dzielą się na dwie grupy. Z jednej strony są to ludzie młodzi, korzystający z Internetu w smartfonach główne dla rozrywki. Druga grupa to profesjonaliści, przeważnie osoby z wyższym wykształceniem i wysokim statusem społecznym. Oni traktują urządzenia mobilne jako narzędzia pracy, ułatwiające życie zawodowe i prywatne.

Czy wśród tych grup dostrzegasz swoich potencjalnych klientów? Jeżeli tak, może warto już teraz zobaczyć, czy widoczność Twojej witryna nie ucierpiała na wprowadzonych przez Google zmianach i wprowadzić ewentualne korekty. Jeżeli chcesz poczytać więcej o przystosowaniu witryny do przeglądania na urządzeniach mobilnych, możesz zerknąć  do przewodnika Google dotyczącego budowy stron mobilnych (wersja angielska): https://developers.google.com/webmasters/smartphone-sites/