Czy białe SEO działa?

Według Google TAK!

Nie będziemy się z nimi spierać.
Po prostu je robimy.

Aby zapytać o ofertę, wypełnij formularz:

Twój miesięczny budżet przeznaczony na kampanie:

Rola optymalizacji strony w pozycjonowaniu

Zależy Ci na wysokiej pozycji Twojej strony w wyszukiwarce? Zacznij od optymalizacji!

 

Optymalizacja strony www to całokształt działań podejmowanych w obrębie strony www, mający na celu poprawę jej widoczności w wyszukiwarce, zwiększenia jej użyteczności i poprawę jej budowy.

 

Optymalizacja powinna być pierwszym i obowiązkowym krokiem podejmowanym przed rozpoczęciem pozycjonowania.

 

Stworzenie atrakcyjnej kreacji, umieszczenie na stronie wszystkich niezbędnych informacji o firmie to dopiero początek. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze jest to, co pozornie niewidoczne – struktura strony i poprawność jej kodu.

 

Od czego zacząć?

 

Podstawą współpracy z agencją seo powinno być przygotowanie przez nią audytu Twojej strony pod kątem optymalizacji. Jest to absolutna podstawa, jeśli zależy nam na tym, aby praca włożona w pozycjonowanie strony przyniosła jakieś efekty. W innym wypadku zainwestowane w pozycjonowanie pieniądze mogą okazać się wyrzucone w błoto.

 

Co powinno znaleźć się w takim audycie? Informacje dotyczące poprawności budowy i oznaczenia strony dla robotów Google. Czy strona posiada poprawne oznaczenia znaczników title, description, keywords, czy strona posiada site mapę, czy kod strony zbudowany jest zgodnie ze standardami W3C. Należy sprawdzić poprawność struktury strony oraz linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.

 

Wiele uwagi należy poświęcić także zawartości graficznej i merytorycznej. W jakiej technologii jest zbudowana strona (nie od dziś wiadomo, że strony Flashowe nie nadają się do pozycjonowania).

Należy przeanalizować czy ilość zawartej na stronie treści jest wystarczająca i czy treść zawiera słowa kluczowe na jakie strona ma być pozycjonowana. Przed rozpoczęciem pozycjonowania koniecznie trzeba sprawdzić czy strona nie zawiera duplikatu treści – często ma to miejsce zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, które ściągają opisy produktów ze strony producenta. Jednak problem ten dotyczy także zwykłych witryn firmowych.

 

Kolejnym krokiem jest zbadanie aktualnej oraz historycznej ilości linków prowadzących do strony. Pozwoli to ustalić czy strona była w przeszłości pozycjonowana, a jeśli tak to jakimi technikami. Jeśli witryna została „skażona” złymi linkami mogło to skutkować nałożeniem na nią filtra lub bana przez Google, co znacznie utrudni działania pozycjonerskie. By uzyskać takie informacje należy skorzystać z narzędzi: Majestiseo oraz searchmetrics.

 

W podsumowaniu audytu powinny znaleźć się wszystkie niezbędne do wykonania w obrębie strony prace. Ich wykonanie powinna wziąć na siebie agencja seo, w porozumieniu z Klientem. Koszt takich zmian powinien być wliczony w cenę usługi, gdyż wszelkie działania optymalizacyjne są konieczne przed rozpoczęciem pozycjonowania. Audyt powinien być wykonany i przekazany Klientowi jeszcze przed podpisaniem umowy.